سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] مرگ نزدیک است و همصحبتى دنیا اندک . [نهج البلاغه]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :1
کل بازدید :67171
تعداد کل یاداشته ها : 185
103/2/28
10:56 ص

ایجاد اشتغال از طریق توسعه گیاهان دارویی


 

  • ایجاد اشتغال از طریق توسعه گیاهان دارویی

    رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین الگویی برای توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی و همچنین افزایش اشتغال در این حوزه تاکید کرد.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ همایون هاشمی در جلسه هم اندیشی تولید کنندگان گیاهان دارویی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی توسعه گیاهان دارویی در کشور گفت: باید با پیگیری و پیوستگی اقدامات در حوزه توسعه گیاهان دارویی در کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

    وی افزود: برای نخستین بار است که در کشور جشنواره‌ای برای گیاهان دارویی برگزار شده، لذا باید مشکلات برگزاری آن احصا شود و نهایتا به الگو و اقدام مشترکی برای توسعه گیاهان دارویی برسیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکردی که در مجلس در حوزه گیاهان دارویی شکل گرفته رویکردی حمایتی است تا در جهت توسعه این حوزه گام برداشته شود. لذا مشتاقیم که با ارائه طرح‌هایی در جهت توسعه تولید و استفاده گیاهان دارویی با شما همکاری کنیم.

    وی ادامه داد: الگوی خدمات مالی خرد در ایران در زمانی که در سازمان بهزیستی حضور داشتم ترجمه و بومی سازی شد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این الگو در تهران مستقر شد و توانستیم از همین مسیر اشتغال در بهزیستی و در میان روستاییان را گسترش دهیم. در این روش با وجود چرخش مالی اما نیازمند سرمایه اولیه هنگفت نبودیم.

    وی ادامه داد: در این الگو یک ضلع مثلث اعضا، ضلع دیگر بانک‌ها به عنوان سرمایه گذار و ضلع دیگر نهاد حامی که معمولا برای کارهای بزرگ خود دولت است وجود داشته است و کارهایی همچون آموزش از همین روش به سرانجام صحیحی رسید.

    وی تاکید کرد:‌ درخواست می‌کنم در حوزه توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی الگویی تدوین شود که در آن بتوانیم گام‌های موثری در ارتقای این حوزه و توسعه اشتغال در آن برداریم.


  
  

مضرات مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین «دی»


 

  • مضرات مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین «دی»

    پزشکان نسبت به مضرات مصرف بیش‌ از حد مکمل‌های ویتامین «دی» هشدار دادند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ ویتامین   «دی» یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد صحیح بدن است که بدن درد و احساس خستگی از علائم کمبود آن به حساب می‌آید. مصرف مکمل‌های این ویتامین روش خوبی برای تامین ویتامین  «دی» مورد نیاز بدن است اما مصرف بیش از حد آن به سلامتی آسیب می‌زند.

    ویتامین  «دی» که درعملکرد صحیح بدن، تنظیم میزان کلسیم مورد نیاز برای حفظ استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها وعضلات ضرورت دارد به راحتی از طریق قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید تامین می شود. هرچند، در فصل زمستان که افراد مدت زمانی کوتاه‌تری را در فضای بیرون می گذرانند خطر کمبود ویتامین  «دی» افزایش می یابد.

    مکمل‌های ویتامین «دی» یا قطره حاوی آن روش خوبی برای تامین این ویتامین است اما مصرف زیاد و بی‌رویه آن نیز به بدن آسیب می‌رساند.

    به گفته پزشکان مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین  «دی» در یک بازه زمانی طولانی موجب می‌شود مقدار بالایی از کلسیم در بدن انباشت و رسوب شود، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در صورت مصرف مکمل‌های ویتامین  «دی»، 10  میکروگرم در روز برای بیشتر افراد کافی است و مصرف بیش از 100 میکروگرم از این ویتامین در طول روز ممنوع است زیرا میتواند ضرر داشته باشد.

    به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اکسپرس، از جمله نشانه‌های مصرف زیاد ویتامین  «دی»عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکمی، یبوست و یا اسهال و نارسایی کلیوی.


  
  

زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس


 

  • زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    بورژوآ برند فرانسوی لوازم آرایش با قدمت بیش از 150 سال، 26 بهمن ماه زیبایی و اعتماد به نفس را در گالری سرفیس با حضور جمعی از هنرمندان و مدرسان حوزهی آرایش و گریم جشن گرفت.

    با بورژوآ استایل پاریسی در معرض همهی خانمهاست

    زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    1863 بود که بورژوآ در گرند بولوار پاریس از دل تئاتر متولد شد؛ از لحظهی تولد، نام خودرا بعنوان برندی پیشرو، آفریننده و هوشمند که همواره اعتبار متخصصین این حوزه را برای شناخت خانم ها بکار میبندد، ثبت کرد تا همهی خانم ها در سراسر جهان به زیبایی دست پیدا کنند.

    زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    گروه بورژوآ از خانمهای سراسر جهان میـــخواهد که :به ما اعتماد کنید، با چهرهی زیباتری که میسازید، توجه هر شخصی رابه خود جلب خواهید کرد. گالری سرفیس ساعت 11 صبح 26 بهمن ماه 1396 محل توقف اتومبیلهایی بود که مهمانان جشن زیبایی بورژوآ رابه آنجا رسانده بودند؛ از متخصصین حوزهی آرایش تا ستارگان سینما، چون الهه حصاری و لیندا کیانی دور هم جمع شدند تا زیبایی را جشن بگیرند.

    زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    گالری سرفیس واقع در ساختمان هدیش با معماری خاص و مدرن همواره میزبان تعداد زیادی از رویداد های مهم و بدیع بوده است.جای جای جشن زیبایی بورژوا، با فعالیتها و اتمسفری که جلوهی زنانهی پاریسی رابه ذهن متبادر می‌کرد، پر شده بود؛ گویی پاریسی کوچک در دل تهران برای جمعی از مهمانان خلق شده تا با تمام وجود سبک پاریسی را احساس کنند.

    مجسمهای زنده به سبک خاص بورژوا به مهمانان خیرمقدم می‌گفت و انها رابه سمت فرش قرمز هدایت می‌کرد.آرام آرام فضا ما رابه سمت اتاقهایی که هر کدام هدفی خاص در جهت معرفی محصوالت و برند داشت، هدایتکرد.

    از میان یک کاف? پاریسی گذشتیم و وارد اتاقی شدیم که محصوالت بورژوا با شیوهها و سبک های آرایشی متفاوت توسط ساینا الفت، هنرمند و مدرس حوزهی آرایش نمایش و توضیح داده می‌شد.

    زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    عکس هایی سیاه و سفید از پاریس بر چند دیوار گالری نقش بسته بود؛ از مهمانان خواسته می ‌شد تا با خالقیت و سلیق? شخصی خود عکسهای رابا مدادهای چشمی که ابعداد انسانی داشتند، رنگ کرده و سبک شخصی خودرا ماندگار کنند.

    زیبایی و استایل پاریسی با بورژوا به تهران آمد +عکس

    در ادامهی سفر زیبایی با بورژوا، اتاقی به سبک معماری کالسیک پاریس، دایرهی کامل محصوالت را در خود جای داده بودو در مانیتورها ویژگی انها توضیح داده می‌شد. از مهمانان در سالنی به سبک طراحی داخلی فرانسوی با رنگ و روی سرخابی بورژوآ پذیرایی و بستهی کامل محصوالت بورژوآ و شیرینیهای فرانسوی ماکارون به مهمانان تقدیم شد تا تجربهای کامل و ناب ساخته وپرداخته شود.


  
  

سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار


 

  • سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    سفر به مناطق شمالی ایراناز طریق مسیر ریلی میتواند بسیار رویایی باشد چرا که این مسیر از دل کوهستان و جنگل ها می گذرد. شهر های شمالی کشور برای تعداد زیادی از ما پایتخت‌نشین‌ها، جذاب ترین مقصد برای سفر های کوتاه بشمار می رود زیرا می‌توان با پیمودن سه تا 4ساعت، به یکی از شهر های سرسبز و بسیار زیبای شمال کشور رسید و از چشم‌اندازهای ساحل و جنگل بطور یکجا لذت برد.

    تقریباً بیشتر مسافران با خودرو های شخصی خود یا تاکسی های کرایه ای و اتوبوس این مسیر را طی می کنند. اما شاید بد نباشد بدانید که از تهران به ساری، مسیر راه‌آهنی وجوددارد که بی‌شک زیباترین مسیر ریلی ایران است. مسیری پر پیچ و خم که از میان رشته‌کوه البرز و از روی پل‌های تاریخی ورسک و سه خط طلا می‌گذرد و به جنگل‌های شمال می رسد.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    چشم‌اندازهای زیبا و عبور از میان دره‌ها، رودخانه‌ها، دره‎ها و تونل‎ها، این مسیر رابه تنهایی به مقصدی برای گردشگری تبدیل کرده است. گفتنی است که این مسیر 95 تونل دارد و تونل «گدوک» در مرتفع‌ترین نقطه با 2887 متر طول یکی از طولانی‌ترین تونل‌های مسیر بشمار می رود.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    این مسیر همچنین حدود 1500 پل دارد که بزرگ‌ترین و مشهور‌ترین پل این مسیر، پل «ورسک»است. سه پل موازی مشهور به سه خط طلا هم در مسیر راه آهن تهران به گرگان واقع شده است.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    باید بدانید که برای لذت بردن از زیبایی های این مسیر لازم است در طول روز سفر کنید. البته، سفر با قطارهای اتوبوسی حدود 7 ساعت به طول خواهد انجامید. اولین ایستگاه اصلی پس از تهران ورامین است. از ورامین به بعد قطار وارد کویر میشود و تا گرمسار از حاشیه شمالی کویر مرکزی ایران عبور میکند. چشم‌اندازهای این مسیر کویری و نیمه‌کویری هستند. در ایستگاه گرمسار، مسیر ریلی مشهد و مازندران از هم جدا می شود.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    از گرمسار به بعد مسیر قطار رو به شمال است و از کنار حبله رود بالا می رود. ایستگاه “سیمین‌دشت” در نزدیکی روستایی بهمین نام، سومین ایستگاه بعد از گرمسار است. اگر میخواهید به دریاچه زیبای “آهنک” صعود کنید یا از غار اسپهبد خورشید دیدن نمایید دراین ایستگاه پیاده شوید.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    از ایستگاه گدوک به بعد، کوه‌های البرز قابل مشاهده است که کاملا سرسبز و پر از درخت، رود و چشمه هستند. فاصله میان فیروزکوه تا ورسک را میتوان زیباترین بخش مسیر این سفر دانست.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    “سه خط طلای” مشهور راه‌آهن ایران در همین‌جا یعنی در فاصله فیروزکوه تا ورسک قایب مشاهده است. خطوط راه‌آهن در فاصله ایستگاه‌های گدوک و ورسک کوه را دور می زند و از بالای سر هم رد می شود و از دور شبیه سه خط موازی بنظر می آیند.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    پس از عبور از سه خط طلا، قطار به ورسک می رسد. پل مشهور ورسک روی دره ورسک در منطقه سوادکوه ساخته شده است. پل با دهانه‌ای به طول 66 متر و ارتفاع 110 متر از ته دره، توسط مهندسان آلمانی و اتریشی و با تضمین 70 ساله ساخته شد ودر زمان جنگ جهانی دوم به پل پیروزی مشهور شد.

    بیشتر از  70سال است که هرروز قطارهای خط تهران-شمال از روی این پل 86 متری عبور می کنند. پل ورسک درسال 1356 به ثبت ملی رسید ودر کتاب کتاب گینس نیز دربخش پل‌هایی با ارتفاع بیش از 60 متر ثبت شده است.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    خط آهن بعد از ورسک وارد منطقه سوادکوه می شود. کوه‎ها جنگلی‌تر و پوشش گیاهی فشرده‎تر می شوند. پس از عبور از پل زیبای دوآب، به ایستگاه سوادکوه میرسد. قلعه کنگلو در روستایی بهمین نام، در نزدیکی این ایستگاه و بر فراز تپه‌ای قرار دارد.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    ایستگاه بعدی «پل سفید» است. اگر قصد دارید به دریاچه شورمست بروید باید دراین ایستگاه از قطار پیاده شوید. شورمست یکی از زیباترین دریاچه‎های االبرز است که در بین جنگل محصور شده است.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    ایستگاه بعدی «زیرآب» است و اگر دراین ایستگاه پیاده شوید می توانید به یکی از مقاصد پارک جنگلی «جوارم»، دریاچه سد البرز، برج «لاجیم» و آبشار«ولیلا» بروید.

    سفر به شمال ایران با از مسیری زیبا با قطار

    ایستگاه بعدی «شیرگاه» است و هرچه جلوتر بروید جنگل‌ها فشرده‎تر میشوند. در شیرگاه هم از روی یکی از پل‌های مشهور راه‌آهن خواهید گذشت. «پل سرتپه»، در محله سرتپه شیرگاه قرار گرفته و مانند پل ورسک به ثبت ملی هم رسیده است. شیرگاه راکه رد کنید به قائم‌شهر میرسید و از قائم‌شهر تا ساری نیز راه زیادی نیست.

    خرید آنلاین بلیط قطار

    امروزه با فراهم شدن امکان خرید اینترنتی بلیط قطار، مسافران میتوانند با مقایسه‌ی قیمت بلیط، ساعت حرکت و نوع قطار، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنند و بخشی از دغدغه‌ های سفر های خانوادگی یا کاری خودرا از میان بردارند. 


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >